2009. június 18., csütörtök

Majdnem mellény

Tegnap este kiszabtam és elkezdtem az összeállítását a mellénynek, amit ma reggel sikerült is (majdnem) befejezni. Most már tényleg csak a gombolás hiányzik róla.
Nagyon gyorsan ment, mivel szabásmintát nem kellett kirajzolnom (már volt készen Vikire igazítva).
Szerencsére alátétre és ferdepántra (az ujjakörhöz) is jutott az anyagból.
Az eredeti szabásminta a burda 2006/09/128-as modellje, Vikire kicsinyítve.
Szerencsére az anyag nem nagyon foszlós, ezért a ráhagyásokat összefogva eltisztáztam a lockkal (jó sűrűre állítva) és egy oldalra letűztem a színéről.


Jövő héten "Ókori római kreatív alkotó táborba" megy, amely igazából most vasárnappal indul, egy budapesti Aquincum látogatással. Fel akarta avatni a ruhát....de hétvégére rossz időt jósoltak:((

7 megjegyzés:

  1. Na, ez a mellény bemutatás nekem pont kapóra jött:-) éppen ezt tervezem. Hmmm. már hónapok óta... Én is Burdából, de "Modeschnitte7769" alapján.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy "segítettem" :)) Minél előbb készítsd el, kiváncsi vagyok!:)

    VálaszTörlés
  3. Jaj, már bajom is van a túl modernséggel. Már mindent kipróbáltam... azt hiszem... A felsőszál feszes, mert húzza a felső szálat, és az alsó úgy felbukkan. Alacsoyabb értékűre állítottam a felsőszál feszesítést (4-ről 2-re), semmi változás. Újrafűztem alul is, felül is, semmi változás.
    Tűt is cseréltem. Na, akkor néhány öltés erejéig szépen varrt.
    Addig, amig az eredeti orsóval ment, gyönyörűen varrt, aztán kellett orsóznom, és azóta van ez. Tudsz valami tippet adni, hogy mi lehet a baj még?
    Az anyag fajta ugyanaz, mint az első orsónál, tehát az sem lehet az ok, h vékonyabb az anyag, amire varrok. Nem értem...
    SOS!!!

    VálaszTörlés
  4. Ducika Ducila!
    Próbáltad már az orsót kicserélni!Néha az is nagyon sokat számít!Persze orsócsere előtt mindent visszaállítani eredeti pozícióba!És nem elfelejtendő, hogy alsó szál feszességet is kell állítani ha szükséges.
    Bea!
    Mostmár tényleg megadnám a méreteimet...

    VálaszTörlés
  5. Mamis drága, már mondtam, hogy csak nyugodtan:)))

    VálaszTörlés
  6. Ducila, nagy levegő, gép kikapcs, szusszanj egyet, és ez most komoly!
    Aztán kezdheted újra, sajnos jobbat én sem tudok, mint Te csináltál, vagy Mamis ajánlott:))
    Ezeknek az új gépeknek lelke van, szépen kell velük beszélni....az enyém még a tűcserét is megköveteli magának:)

    Az orsózás elég feszes és egyenletes lett?
    Nekem egy "hurkot" kell alkotnom orsózás előtt a szálvezetőn, hogy jó legyen. Olvasgasd át a leírást és tényleg csak a türelem segít, meg kell ismerni. Kitartás!

    VálaszTörlés
  7. Mamis és Bea! Köszönöm! Igaziból már tegnap este óta szusszanok. Még éjjel is ezzel álmodtam.
    Az, hogy lelkük van, aláírom. Lehet, hogy hülyeség, de én szinte megköszöntem az előző masinkámnak, hogy segített egy új ruhámhoz. Gáz? Sokszor tisztítottam, olajoztam, szóval nem csak elvártam, adtam is. :-)
    Végigolvastam a leírást, tűcsere oké, cérna, orsó csere, most megyek újra orsózni...
    Fura egyébként, hogy lassabb nekem még ez a gép, mint a Singerem volt. Anyum azt mondta, h mert ez finomabb. Mondjuk ez tutti! Érzékeny a lelke, mint egy fuvolistának:-) Bocsánat, remélem, hogy nem sértek senkit ezzel...
    (Zenélek is, klasszikus gitár és flamenco, valamint harsona)
    Na, most megyek próbálkozni...
    Mondhatnám: megpróbálok egy húron pendülni a hangszeremmel:-)

    VálaszTörlés