2009. július 22., szerda

Tegnapi termés

Tegnap a gyerekek ismét anyuéknál voltak pancsolni. Főznöm sem kellett, ezért kerestem-kutattam-majd varrtam.
Ha minden igaz, jövő hét vége felé az öcsémékhez mennek a gyerekek pár napra.
Gondoltam, mégse menjenek üres kézzel, varrtam nekik egy 140x140 cm-es asztalterítőt és egy textiltálat, aminek a kiinduló mérete 40x40 cm volt. A "varrtam " a terítőre azért kicsit fellengzős kijelentés, csak beszegtem a négy oldalát:)
A textiltálat pedig a mérete miatt akár kenyeres-zsemlés kosárkának is használhatják .
Ezután következett egy ceruzatartó, amihez a külső anyagot az ikeában vásároltam a bélése viszont a saját festésű anyagom lett. Ez a tartó nem szalaggal hanem tépőzárral záródik.
Meglepi lesz majd valakinek:)
Anyunak és anyósomnak vettem még a bolondboltban ezt az anyagot (a barátnőm anyukájának is készült belőle már egy szoknya) .
Most jött el az ideje, hogy szoknyaformát öntsön az anyag.
Igazából most nincs semmilyen alkalom, de lehet, hogy félre is teszem és majd szüli- vagy névnapra esetleg karácsonyi ajándékok mellé kapják meg. Ezt most még nem tudom.....
Anyu szoknyája rövidebb és 8 részből szabott, az alja kicsit loknis lett, a derekába gumi kerül majd.
Anyósomé hosszú és egyenes vonalú, hátul cipzárral és hasítékkal, normál övpánttal.

Ma délelőtt a gyerekek moziba mennek, erre itt.
Ó, és ma mozi után Viki fog ebédet főzni, saját akaratából:)))

9 megjegyzés:

  1. Nem akarsz örökbefogadni? olyan jókat varrsz a családtagjaidnak :D

    VálaszTörlés
  2. :)) már többen jelezték ezt a szándékukat:)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó ajándékokat varrtál! A tállal én is kacérkodtam még karácsony tájékán, de elmaradt! Most, hogy mondod... :o))

    VálaszTörlés
  4. Hát ez az, én is a karácsonnyal társítottam a tálat, de tegnap rájöttem, hogy mégsem az!

    VálaszTörlés
  5. Nekem meg a cerkatartó tetszik, én is olyat akarok... :o)))))
    Azt, hogy varrni nagyon tudsz, azt tudjuk, de hogy még ebben a melegben is, az már-már hihetetlen. :o))))

    VálaszTörlés
  6. Ma még semmit nem varrtam, most már tényleg meleg van itt fenn....
    Zaza, milyen színben szeretnéd???:))

    VálaszTörlés
  7. Bea!

    Légyszi mondd el, hogy hogy kell textiltálat varrni! Annyira szeretném, és még karácsonykor láttam Kdattánál, de sajnos nem tudom, hogy hogy kell megcsinálni. Segítenél benne?

    VálaszTörlés
  8. Én is Kdattánál láttam még karácsony előtt, és azután valaki ezt a linket ajánlotta (sajnos nem tudom, hogy ki volt:)

    http://www.quilting.hu/quilt-techniques/textiltal.htm

    Én nagyjából ez alapján csinálom. A különbség annyi, hogy két anyag közé vékony vatelint teszek és nem barkácsfilcet(esetleg, ha vékony az anyag, akkor vetexet is vasalok rá, mindkettőre.)

    Elsőre bonyolultnak tűnik, de miután kipróbálod....jópárat varrtam karácsonyra ajándékba is, Viki osztályfőnökének, balettmesterének stb.
    Próbáld ki, biztosan sikerül!!:)))

    VálaszTörlés