2009. március 27., péntek

Trenchcoat-avagy ballonkabát I. fejezet

Mindig tetszett a fazon, rövid, hosszú, térdig érő, szinte mindegy. Pár éve (inkább jó pár éve) varrtam is egyet magamnak, de fogalmam sincs, hogy hová lett. Azt hiszem a hugom kapta meg...
Tavasszal általában egy vékony bőrkabátot szoktam magamra kapni, de idén már nem veszem fel! Régi, kopott, idejét és fazonját múlt, ezért találtam ki, hogy végre ismét megvarrom magamnak a ballonkabátot.
Látom, hogy az üzletek tömve vannak ezzel a fazonú kabáttal, némelyik még árban is vetekszik az anyagárakkal, de így az enyém legalább egyedi lesz. (a kész ruhákban úgyis mindig találok valami kivetni valót:)))

Minden varrást duplán letűzök a színéről, sőt találtam színben hozzá illő kicsit fényesebb hímzőcérnát, úgyhogy minden varrás után, a tűzés előtt átfűzöm a varrógépet.:o), ezért duplán munkaigényes.
Egyenlőre kiszabtam minden alkatrészt, bevetexeztem amit kellett, összeállítottam a hátát és a két elejét, a jobb elejére rávarrtam a "lifegőt" (gun flap-mint a múlt havi burdából kiderült).Jaj, és csodaszép bélésanyagot kaptam hozzá:), legalábbis nekem nagyon-nagyon tetszik!
Eleje
Háta


Gombok,csatok
Bélésanyag
Folytatása következik....

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lesz...

    Milyen anyagból varrod a kabátot? És hol vetted? :-)
    Néha keresek ballonanyag-szerűséget, csak nem nagyon találok.

    VálaszTörlés
  2. Köszi Zsupszi! Nem ballon anyag, pamutszatén, és a győri eurotextil boltban vettem.
    Ballon anyagot még én sem láttam, de állítólag nagyon gyűrődik. Végülis az üzletekben is különböző fajtájú anyagokból láttam elkészítve, még sima vászonból is...

    VálaszTörlés
  3. Szerintem a bélés önmagában is megállná a helyét.Tényleg nagyon szép.

    VálaszTörlés
  4. Nekem is nagyon bejön a bélés, gyönyörű!

    VálaszTörlés
  5. Viki is azt mondta, hogy ebből még ruhát is lehetne varrni. Mondjuk az anyaga tényleg csak bélésre jó, és az ára sem sokkal több, mint a hagyományos selyembélésé...de sokkal szebb!:)Örülök, éhogy Nektek is tetszik:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik a színe a kabátodnak... és a bélééééés, fantasztikus!
    A kabát anyagát látom, hogy nem tisztáztad el. A tűzés miatt nem kell??

    VálaszTörlés
  7. Bélés:)))
    Azért nem tisztáztam el, mert egyrészt letűzöm, másrészt úgyis kibélelem. Varrás közben pedig nem nagyon foszlik ez az anyag. Ha foszlósabb, akkor mindig eltisztázom előtte még akkor is ha kibélelem.

    VálaszTörlés