2009. augusztus 29., szombat

Csűröm-csavarom....

Először itt találkoztam vele, azután itt is láttam, de ezt a videót látva döntöttem úgy, hogy nekem kell egy ilyen akármi:)
A burda 2009/07/126-os átkötős kabátja nagyon hasonló, gondoltam majd az alapján elkészítem, mert bárhol néztem, mindenki Vouge/Simplicity szabásmintából dolgozott. Kiszabtam, összeállítottam, felpróbáltam és elkeserítő volt a látvány.....a hossza majdnem padlóig ért, az ujja bevarrásának a vonala majdnem a könyökömnél volt, húzott az egész....
Akkor újraolvastam a blogokat és végre ez segített:)
Még jó, hogy a burda mintájában tulajdonképpen csak egy hatalmas téglalapot kell szabni egy-egy egyenes vágással az ujjához, ezért könnyen át tudtam alakítani.
Ezután egy jó méretű pólónak a hátát és az ujját kiszabtam, majd pedig az elejéhez is elkészítettem a karöltőt, összevarrtam és láss csodát, szuper lett. A válla a vállamon és nagyon kényelmes.
nyakbakötve
megcsomózva (ezt tehetem mell alatt, vagy csípőmagasságban is)
vállon átvetve (egyik vagy akár mindkét oldalon)
csomózva
egy karikán átvezetve és csomózva (ez egy karperec fából, de majd veszek hozzá egy ezüst színűt:)
akár sálként is:))
Még ezernyi változata van, sokoldalúan kihasználható. Mivel dzsörzé anyagból készült, nem gyűrődik.
Nekem ideális lesz, mert én mindig fázom, ha megyünk valahova én vagyok az akinek pulcsi/blézer kell. Azt hiszem imádni fogom:))
Lehetséges, hogy összedobok még más színben is egyet-kettőt.....
A képekért bocsi, feketét amúgy sem könnyen tudok fotózni, de ma reggel óta sötétség van, zuhog az eső.....

23 megjegyzés:

  1. en is ebbol szandekoztam megcsinalni es nagyon orulok, hogy te ki is probaltad:-)
    NAGYON JO!!!!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Hogy a búbánatba találsz te ennyi szuper blogot, videót,stb? Egy csomó mindent megvarrsz és mellette még mindent megtalálsz, ami jó! Hogy csinálod? Szuperman az apukád? :-)

    VálaszTörlés
  3. Köszi csajok!
    Az előbb már fel is avattam (hála a 16 fokos délutánért:)))
    Nagyon tetszik és klassz viselet!!

    Kicsoda, így jó lett, ahogy Sigridnél láthatod, a burda minta most pocsék (pedig én alapjában szeretem a burdát:)

    Judit, köszi!

    Cila, sajnos apukám nem Superman.....pedig azért nem is lenne rossz.
    Amikor elkezdtem blogolni, az első varrós blogok között volt Tany és Erica Bunker blogja, onnan pedig ráérős éjszakákon az oldalsávban feltüntetett blogokat nézegettem...és így tovább.....:))))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon-nagyon jò!!!! Hatalmas otlet! Koszi a linkeket is, nagyon szuper a bemutatò videò is.
    Nekem is ez lett volna a kèrdèsem, hogy csinàlod ezt a gyorsvarràst, de gondolom a gyakorlat ès a tapasztalat is sokat jelent. Remèlem èn is eljutok egyszer erre a szintre...

    VálaszTörlés
  5. Katica, köszönöm! A gyakorlat 16 év....de ez a kardigán tényleg nagyon gyorsan összeállítható:) Próbáld ki!:)

    VálaszTörlés
  6. Ez szenzációs! Nekem is kell ilyen! Köszi, hogy megosztottad itt a jó néppel!

    VálaszTörlés
  7. Szívesen!:)
    Nem is gondoltam, hogy ekkora sikere lesz.

    VálaszTörlés
  8. Megnéztem a videót, én ott úgy látom, hogy az egész egy nagy szabás nélküli hosszú téglalap (vállán, nyaknál látszik). Vágtak két karöltőlyukat, amibe bevarrták az ujjakat, oszt kalap :)))
    Nem tudok vele betelni azóta se, hogy láttam! El tudnám képzelni áttetszőből is (elasztikus csipke, jó esésű muszlin), szerintem fogok varrni magamnak :)))

    VálaszTörlés
  9. A burda ugy is csinalja, de szerintem is akkor csak log az egesz, mert a vallan latszik, hogy rendesen van az szabva. Egy sima polo, aminek az eleje a kozepvarras menten tovabb megy egynesen ameddig az anyagszel van. Az egyik linken meg is mutatja.

    VálaszTörlés
  10. Princi, először én is télalapot szabtam, de borzalmas volt. Kicsodának igaza van, a sima póló átszabva variáció lett jó!:))

    VálaszTörlés
  11. Jól van, akkor nem szabom el, köszi nektek, szót fogadok!

    VálaszTörlés
  12. Érdekes ötlet, és nagyon jó! Tetszik az ezerféle variáció :)

    VálaszTörlés
  13. :) nekem is a variálhatósága tetszett meg igazán:)

    VálaszTörlés
  14. hát ez csúcs szuper!!!
    egy ilyen nekem is nagyon jól jönne, lehet megpróbálkozom vele, köszönöm, hogy leírtad a tapasztalataidat:o)

    VálaszTörlés
  15. Szívesen Timici,próbáld ki tényleg klassz a minta:)

    VálaszTörlés
  16. feltétlen ki kell próbálnom, főleg mióta a videót is megnéztem, de tudnál pár dologban segíteni?
    kb. mennyi anyag kell hozzá és milyen anyag az ami kibírja nyúlás nélkül a sok csomózást ki-be?
    az eredeti szabásminta hol lelhető fel nem fizetősen? szívesen megnézném azt is;o) köszi szépen előre is:o)

    VálaszTörlés
  17. 2,50 méter anyagot vettem hozzá, mindkét irányban elasztikus dzsörzé (a jobb minőségű, nem "futós" fajta, tehát ha elvágod nem fut fel rajta a szem, erre figyelj mindenképpen!!)ennek van egy kis "súlya".
    A pamutdzsörzé nem jó, mert az gyűrődik!
    Eredeti szabásmintát szerintem a www.simplicity.com-on, vagy a www.vouge.com-on tudsz rendelni, nem tudom megéri-e, nem néztem meg az árát.
    De hidd el, nem ördöngösség kiszabni. Nem tudom mennyire vagy járatos a varrásban, egy hosszú ujjú póló szabásmintából kiindulva nagyon könnyű megvarrni.
    Ha megadod a ruhaéretedet, meg is rajzolom neked és elküldöm:)))
    Örülök, hogy ennyire tetszik!:))

    VálaszTörlés
  18. félek, hogy nekem a 2,5méter nem lesz elég:D de majd akkor megmondod, hogy szerinted. Előre is nagyon szépen köszönöm a segítségedet, örülnék ha megrajzolnád, ha nem nagy teher Nekd, kedves vagy, hogy felajánlottad:o)
    méretileg 44es vagyok, de 158cm alacsony
    méreteim: mb:115cm, db:98cm csípőb:110cm, ujjah:50cm
    Varrni tudok, bár mostanában nem igen varrtam ruhát, de most tervezek újra varrni magamnak, mert a boltokban semmit sem kapok, ami nem olyan rajtam, mint egy sátor:( régebben 38as méretet hordtam, akkor varrtam magamnak utoljára, de annak már 10éve
    köszönöm szépen még egyszer:o)

    VálaszTörlés
  19. Ne aggódj, elég lesz a 2,5 m, keresztben kell szabni. Ma délután évnyitókra fuvarozom a gyerekeket, de legkésőbb holnap délelőtt megrajzolom, csak a címed kellene:))
    beacsanyi@freemail.hu ide megírhatod!:))

    VálaszTörlés
  20. I'm very happy to see someone made the Burda version. It looks great.

    I tried Google translator and I don't quite understand everything. You used a t-shirt for the back piece?

    Je suis très contente de voir que quelqu'un a eu du succès avec le modèle de Burda.

    J'ai utilisé Google Traduction mais tout ne m'est pas compréhensible. Vous avez utilisé un maillot pour le dos?

    VálaszTörlés
  21. Hi!
    First from Burda I imposed it, but the cut was not good, I prepared it based on Sigrid direction then.
    I transformed a tested shirt pattern in such a way that I extended the middle of his front.
    Sorry, but my English knowledge minimal:)))

    Salut!
    D'abord le Burda je l'ai imposé, mais la coupe n'était pas bon, je l'ai préparé basé sur la direction Sigrid alors.
    J'ai transformé un dessin de chemise évalué d'une telle façon que j'ai étendue le milieu de son devant.

    VálaszTörlés
  22. Szia!Ha lerajzolod Timicinek, nekem is elküldenéd?Ugyanaz a méret kellene. Előre is köszönöm .pmh@upcmail.hu

    VálaszTörlés