2009. február 11., szerda

Viki blúz, 2. rész

Ma folytattam a blúzt. Befejezni sajnos nem tudom teljesen, mert gombokat elfelejtettem venni hozzá, itthon pedig szerintem nincs annyi, hogy elég legyen rá....:((
Belefűztem a zsinórokat, felül levarrtam mindegyiket. A zsinórház végéhez még kell venni egy-egy zsinórvéget (remélem kapok majd valami aprót, helyeset).
Az alsó és felső gallér mindkét részébe illetve a kézelő teljes egészébe vetexet vasaltam (ha vastagabb az anyag, akkor csak a felső gallér egyik felébe szoktam merevítőt vasalni)
Összevarrtam a felső gallért.
A sarkait levágtam, majd a varrásokat szétvasaltam. Sokal könnyebb utána kifordítani és a színéről levasalni.
Az alsó gallér két része közé fogtam a színére fordított felső gallért, illesztési pontok figyelembe vételével, majd összevarrtam a részeket. Az alsó gallér egyik felénél a ráhagyást előtte bevasaltam, így könnyebb és pontosabb az illesztés.
Rávarrtam a blúz nyakkivágására. A ráhagyást keskenyebbre vágtam, majd színéről letűztem a gallért.

Kész a blúz eleje-háta-gallérja.

Az ujjak készítésének első lépése a hasíték szegése ferdepánttal. Mindig a színéről tűzöm le, biztosan nem csúszik el. Ezután betűzöm a jelölés szerinti hajtást.
A kézelőt félbehajtom, a két szélét bevarrom a megfelelő hosszúságra. A ráhagyást az egyik oldalon szintén előre bevasalom. Ezután rávarrom az ujja alsó részére, színéről letűzöm. A kézelőt ezután minden oldalán keskenyen letűzöm. Összevarrom az ujját, majd betartva bevarrom a blúzba. Összefogva tisztázom el a ráhagyásokat!
És íme a (majdnem) kész mű:

Már csak gomblyukazni és gombozni kell. Meg persze örömködni, hogy ismét elkészültünk valamivel:))

13 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett, és milyen gyors tempó!!!
    Én is szívesen varrnék ilyen blúzokat, de Ági nem veszi fel.Ő inkább az egyszerű pólókat szereti.na abból nincs hiány!!!

    VálaszTörlés
  2. Hú, de csinos lett!
    Hogy nekem miért jut rögtön a vasalás is eszembe? :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper lett. És tényleg nagyon gyors vagy. Köszi a részletes leírást is.

    VálaszTörlés
  4. Hát, kalapemelés, szokásosan...

    VálaszTörlés
  5. Tigrislilijom, nem annyira nehéz vasalni, a zsinóros húzások kisimíthatóak:))

    VálaszTörlés
  6. Köszi Mamis! Viki kicsi kora óta inkább nőcis:)) Volt egy ingecskéje (kb.2-3 éves volt) hajtásokkal az elején, egy régi gyerek burdából. Közölte, hogy nem veszi fel, mert ez a Danié volt, fiús....Gondolod sikerült meggyőzni??!!

    VálaszTörlés
  7. AudreyN, örülök, hogy tetszik. És szívesen a leírást!

    VálaszTörlés
  8. Hűűű :O Nagyon jó lett :D

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szép lett, az egész elkészítéséből kb mennyi idő a gombostűzés?
    Amikor ilyen meglepiket csinálsz, nem tartasz tőle, hogy melátja itt a kiszemelt?:)

    VálaszTörlés
  10. Liz, köszönöm:o)

    Ádám, a gombostűzés nem olyan sok idő (nem sokmindent tűzök meg), de én már legalább 16 éve varrok..szóval gyakorlat.:o)
    Attól, hogy meglátják nem igazán tartok, anyuék, anyósomék messzebb laknak, a lányom pedig művészlélek, ha az orra előtt lógna sem biztos, hogy észrevenné:o), de azért ezt elrejtettem.

    VálaszTörlés
  11. :) Mármint... arra gondoltam, hogy ők nem szokták nézni a blogod? :)

    VálaszTörlés