2009. október 8., csütörtök

UFO hadművelet

Az utóbbi napok az itthon fellelhető UFO-k "kivégzéséről" szólt.
Először is anyunak befejeztem azt a fekete blézerét, ami már több, mint egy éve összeállítva várt a sorára. Nem tehetek róla, de nagyon rossz érzéssel varrtam ezt a zakót....szégyenlem magam, de ilyen lassan még semmi sem készült el.....
A lényeg, hogy kész, elvittem hozzá. Le sem fotóztam, mert annyira nem szeretem munka volt.
A következő UFO egy sokkal vidámabb és örömtelibb munka volt. Ezt az anyagot még tavaly szeptemberben vettem, Vikinek kabátnak.
Akkor ki is szabtam az egyik Easy Burda szabásmintája alapján, de nagyon hirtelen jött a hideg, ez viszont annyira nem meleg kabát, ezért "elfekvőbe" került. Nyáron elővettem (egyszer, amikor rossz idő volt és nem kánikula:)) és addig elkészültem vele, hogy már csak a cipzárt kellett bevarrni, amire tegnap végre sor került.
A tapasztalatom ezzel az anyaggal nem a legjobb.
A felső és az alsó réteg össze van steppelve, a minta nagyon szép, a fehér külső anyag vakítóan hófehér, nos ez a pozitívuma.
De szabásnál az alsó plüssös anyag annyi szöszt szórt szét, hogy majd belefulladtam, varrásnál a steppelt minta folyamatosan gyűrődött, a varrásvonalak merevek, vastagok lettek, ha kibélelném, akkor elveszítené a plüssös, meleg belsejét, így viszont nem nagyon vastag....szóval ez egy késő őszi-kora téli kabátka lett. Többet ilyen anyagot nem vennék.
Viszont Vikinek nagyon tetszik, fantasztikusan karcsúsít a fazonja, de kell majd neki egy hosszabb és vastagabb téli dzseki is.
Közben elkészült saját részre egy sötétbarna elasztikus vászon nadrág, 7/8-os hosszúságban, hajtókával. A minta a burda 2009/01/121/A modellje , a zsebek nélkül.
Képet készítettem, de borzalmas lett, ha készül jobb, majd felteszem:)
UFO-k még mindig vannak, előbb-utóbb készen lesz talán mindegyik......

8 megjegyzés:

  1. Jééé, neked is vannak ufóid? :-)

    VálaszTörlés
  2. :-) Ufónak hívják őket? Én kb egy évvel ezelőtt mindet lefejeztem, befejeztem. Azóta egy sincs, de ez számomra is csoda.
    Ez a kabát nagyon csinos lett, tényleg szép hófehér. A bélése is fehér?

    VálaszTörlés
  3. Már tűkön ültem, hogy mi lesz a következő, amit elénk társz :) Lassan én is ráveszem magam a gyerekeim kabátjának az elkészítésére. De ebben az októberi nyárban valahogy nincs kedvem elkezdeni. Ja, és kinéztem a Voálban egy szuper szürke anyagot kabátra (ezúttal magamnak).

    Üdv. Scotty

    VálaszTörlés
  4. Nagyon csinos lett a kabátka... Küldhetem az ufóimat, ha a tieid elfogytak?? :o))

    VálaszTörlés
  5. Bocs, hogy nem dícsérgetem a munkáidat minden egyes bejegyzésemben, de nekem bármit csinálsz, mindegyik tetszik. Már korábban írtam neked mail-ben, hogy nem csak az ízlés miatt szeretem a dolgaidat, hanem a minőségük miatt is ;)

    Üdv.Scotty

    VálaszTörlés
  6. Cila, :))))

    Zsupszi, ajaj, de még mennyi....

    Nóra, én is csak rövid ideje tudom, hogy így hívják őket. Gratulálok a kivégzésükhöz, nálam még van pár....

    Abile, persze, szólok, ha végeztem!:))

    Scotty, látod, tegnap még nyár, ma pedig már ősz! Milyen anyagot néztél ki?
    Nem baj, ha nem dícsérsz mindig, örülök, hogy írsz! És azért köszi!:))

    VálaszTörlés
  7. Szürke szövet (80%gyapjú, 20%polieszter) Az ára is egész jó, 3500Ft/m. Már majdnem készen van a kabát (majd felrakom a blogomra is) de valahogy nem tetszik. Úgy gondoltam, hogy ebből az anyagból jól mutatna egy kicsit sportosabb kabi, de most, hogy már majdnem készen van, mégsem tetszik annyira.

    Üdv. Scotty

    VálaszTörlés